හේතු ඵල තුලින් කය දෙස බැලීම.
කය දෙස බලා භාවනා කරන විට කයේ කිසිවක් ඉතුරු වන කිසිවක් නොපෙනේ. ආපෝ, තේජෝ, වායෝ, පඨවි වලින් සෑදී ඇති බව මනාව පෙනේ. එහෙත් කය සියලු ක්රියාවන්ටම සහාය වේ. මම යයි කෙනෙක් ඇති බවද මනාසේ වැටහේ. මෙ කය අත හරින්නේ කවුද? යලිත් භවයට යන්නේ කවුද? මට වැට හෙන්නේ කර්ම ශක්තිය ගමන් කරන බවකි, කර්ම ශක්තිය සත්ව පුද්ගල නොවේ. එහෙත් නිවන් දකින තුරු නොනවතී. සත්ව පුද්ගල ආදී වශයෙන් විද්යාමාන වේ. මෙම ක්රියා වලිය නිවැරදිව පැහැදිලි කර දෙන්න.